Nyår

Gott nytt år!
Nu har vi tagit oss igenom ännu en påsk, ett helt sommarlov, hösten, jul, mellandagsrea och nyårsafton- för er som överlevde den natten.
Jag fattar inte hur det har kunnat gå så fort för förra nyår var ju jävligt längesen, men allt där emellan är liksom ändå inte så långt ifrån…

Jag har gjort allt jag sa att jag inte skulle göra idag, jag sa att jag inte skulle ut på stan men jag gick ut på stan. Jag hade ingen aning om vad jag gjorde. Likt en smått utvecklingsstörd gorilla rotade jag runt bland klädhögarna på Lindex och gick hem med en pyjamas och några trosor. Inte riktigt genomtänkt men jävligt trevligt att sätta på sig innan man däckar i soffan och sedan vaknar och kollar på en dokumentär om djungellivet och tänker: Nej men, kolla vem som e på tv… lilla jag.

Grejen är den att jag har börjat tänka över vissa saker, tex ekonomin. Jag har alltid velat tro att jag är världens mest ekonomiska tonåring eftersom hur jag än vrider på det alltid har några kronor kvar på kontot. Det beror också på att jag alltid fått höra hur duktig jag är som kan hålla mina pengar åtminstone några timmar efter att jag fått dem- till skillnad från min syster.
Anledningen till att jag skriver detta är att när jag igår skulle räkna mina pengar (för det är sånt jag gör på söndagskvällar) så insåg jag att det inte fanns något att räkna. Jag fick panik!
Jag har samlat 4000 som jag ska ha till andra saker än kläder (avsugningar) och de låg i ett litet kuvert som VAR B-O-R-T-A!!!!!!!!!!!
Pinsamt nog låg jag och grät. Jag kunde inte ta mig samman, det var frukansvärt!!
Jag dog där ett tag men dagen därpå väckte mormor mig och sa att hon hittat kuvertet i sin väska.

(DIN LÖGNAKTIGA LYMMEL!)
-men jag kom på att det var jag som lagt det där.
Nu måste du tänka såhär:

men det fattar inte jag… teehee

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nyår

  1. God damn mad dog! skriver:

    asså crazy girl ha 4000 i ett kuvert. old fashion. get finns bankkonton nu du vet.

  2. Crazy cangaroo skriver:

    Dokumentärer om djur och djungel är det bästa för att lugna nerverna efter julhetsen❤

Kommentera

