पहाड़ों और गहरी घाटियों

ओह हां…
Livet är svårt och här sitter jag på balkongen och kliar.
När Gud skapade mig…
nej han tänkte nog inte alls..
När Gud skapade världen var han naiv, han trodde att alla skulle kunna hålla sams och vara trevliga mot varandra. Men det fungerar inte så.
När Gud skapade Natos militärbas inte långt från Schweiziska gränsen hade han nog nostalgisk känsla i kroppen.. Kanske saknade han det mullrande ljudet efter alla krig världen gått igenom. (wanker)
Vad jag försöker säga är att hela Crans-Montana är som en krigszon, om ni hört stridsflygen över Luleå när svenska försvaret övar och tycker att det är obehagligt, då ska ni komma hit och lyssna. Jag skojar inte när jag säger att glasrutorna skriker och väggarna vibrerar. Först trodde jag att det var åska.
Det kanske är fel av mig att säga att det definitivt är Nato som kastar plan hit men det är nog det. Pordenone där Nato har en stationerad militärbas ligger en timme med flyg härifrån- typ. Och kanske 5 timmar med bil. Nja då säger vi 45 min med flyg.. Kanske 15 med såna där rackare…

Nej detta är inget för mig.
Förresten, min morfar var stridspilot när han var ung.
Sadist.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

